سریالهای کرهای چندان عاشقانه نیستند
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۴۸۹۵
دوبلور و گوینده یک سریال کره ای بیان کرد که این سریال ها فضای حسی کمتر دارند و بیشتر فضایشان جنگی و حماسی است.
اردشیر منظم دوبلور و گوینده با اشاره به فعالیت این روزهای خود در حوزه دوبله گفت: این روزها در حال دوبله «ریو مادن» سریال کره ای هستم که فضایی سنتی دارد و مربوط به تاریخ قدیم این کشور است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی ادامه داد: این سریال درگیری های طبقاتی جامعه را نشان می دهد که از مردم تا سیستم حکومتی را در بر می گیرد و شهلا ناظریان مدیر دوبلاژ آن است.
منظم درباره مدت زمان دوبله این سریال اظهار کرد: هر بار چند قسمت ترجمه می شود و ما دوبله می کنیم و حدود یک سال است درگیر این سریال هستیم.
این دوبلور و گوینده درباره دوبله سریال های کره ای عنوان کرد: دوبله به این خاطر که هر روز با یک پدیده تصویری جدید مواجه می شوید کار جذابی است و لحظه هایی جالب تر می شود که احساس می کنید خلاقیت نویی به کار برده و یک شخصیت جدید خلق کرده اید؛ شخصیتی که حتی می توان از آن به عنوان یک استاندارد در کارهای بعدی استفاده کرد. با این حال سریال های کره ای کمتر این جذابیت و خلاقیت را دارند که به خلق و خوی افراد هم بستگی دارد.
دوبلور کارتون «فوتبالیست ها» اضافه کرد: به طور مثال بعضی دوست دارند رل عاشقانه بگویند ولی فضای حسی در این سریال ها کمتر وجود دارد. در این سریال ها بیشتر فضا جنگی و حماسی است و تفکر و سنت شان با ما تفاوت هایی دارد.
منظم درباره به تکرار رسیدن در حوزه دوبله اظهار کرد: دوبله مزیتی دارد که هرچقدر از عمر شما بگذرد تا زمانیکه با مردم زندگی می کنید و مراوده دارید، می توانید موقعیت های جدیدی را به بروز و ظهور برسانید. بعضی انیمشن هایی که در داخل کشور ساخته می شود می تواند به دوبلور انگیزه دهد که خود را به روز کرده و کار جدید خلق کند.
دوبلور کارتون «سفرهای میتی کومان» یادآور شد: هرچقدر از عمر یک گوینده می گذرد نیاز به او بیشتر می شود چون تجربه بیشتری در خلق شخصیت ها پیدا می کند. فکر می کنم توانایی هنرمند زمانی است که بتواند در ارتباط با مردم جامعه، موقعیت های مختلف را ببیند، از آنها الگو بگیرد و شخصیت پردازی کند.
این گوینده رادیو همچنین با اشاره به برنامه های رادیویی خود بیان کرد: برنامه ای با نام «صبا کارتون» را در رادیو صبا داریم که در آن از کارتون های موفق دهه شصت که در ذهن مردم جای گرفته است کمک می گیریم. به طور مثال از شخصیت لوک شانس استفاده شده و بعد با توجه به فضای روز برای او دیالوگ هایی طراحی می شود.
وی در پایان گفت: من در این برنامه نمایشی نقش جو و ننه دالتون را دارم و فکر نمی کردیم اینقدر بتواند جذاب شود
منبع: اقتصاد آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جزئیاتی تازه درباره آخرین عاشقانه زندهیاد حسام محمودی
آفتابنیوز :
فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» دومین ساخته کاوه صباغزاده مدتی است که در بخش «سینما آنلاین» فیلمنت اکران آنلاین شده است به همین بهانه محمد جلیلوند منتقد سینما در یادداشتی درباره ویژگیهای این فیلم عاشقانه نوشته است.
در این یادداشت آمده است:
«عنصری به نام تخیل که نقش مهمی در شکلگیری صنعت سینما داشته و آن را به یکی از سودآورترین صنایع جهان تبدیل کرده، متاسفانه جایگاه چندانی در سینمای ایران نداشته و واقعگرایی آن هم به شکل افراطی و سرشار از اغراق جای تخیل را پر کرده است. در سالهای اخیر اندک تلاشهایی برای تولید آثاری متفاوت با جریان روز سینمای کشورمان صورت گرفته و گهگاه نیز به نتایج درخورتوجهی منجر شده که یکی از شاخصترین آنها «رمانتیسم عماد و طوبا» ساخته کاوه صباغزاده است که تجربهای نو و امیدوارکننده در قالب کمدی-رمانتیک به حساب میآید. پلتفرم فیلمنت که تنوع در پخش آثار سینمایی را در دستور کار خود داشته و در سال جاری نیز مانور بیشتری هم روی تنوع مضمونی اکران آنلاین داده، به تازگی پخش آنلاین این فیلم را آغاز کرده که میتواند دارای جذابیتهای زیادی برای علاقهمندان این دسته از آثار باشد.
صباغزاده پس از ساخت فیلم گرم و دلنشین «ایتالیا ایتالیا»، در دومین فیلم سینمایی خود «رمانتیسم عماد و طوبا» قالب کمدی-رمانتیک را برگزیده است. او قصه خود که با نگاهی به کتاب «سیر عشق» نوشته آلن دوباتن نوشته شده را بر پایه عشق میان عماد و طوبا بنا کرده و دیگر اجزا را حول محور این دو چیده است. در عین حال، فیلمنامهای شخصیت محور خلق کرده که یکی از تمهای ابدی سینما با عنوان عشق به تاروپودش گره خورده و آن را پیش میبرد. صباغزاده قصهاش را خوب شروع کرده و آن را با ریتمی مناسب به نقطه عطف نخست میرساند. زوج جوانی که تماشاگر را به تماشای قصه زندگی خود دعوت کرده و فرازوفرودهای آشنایی را به تصویر میکشند. استفاده از راوی هم نکته مثبتی برای فیلم و شیوه روایت آن به حساب میآید که از آن برای قصهگوتر شدن کار بهره گرفته شده که در ساختار فیلمنامه فیلم به خوبی جا افتاده است.
اهل سینما و تئاتر بودن این دو نیز ایدهای مناسب برای خلق شوخیهای جذاب به نظر میرسد که در عین حال رگههای پررنگی از فانتزی دارد. «رمانتیسم عماد و طوبا» نگاه روانشناسانهای به قهرمانهای خود و سیر روابط آنها داشته و در عین حال دست به آسیبشناسی هم میزند. موضوعی که در سینمای ایران به آن کمتر پرداخته شده و این فیلم از این حیث نمونهای شاخص و درخشان به حساب میآید.
صباغزاده برای جذابتر شدن فیلم خود شوخیهای بامزهای را با تکیه بر ظرفیتهای کمدی رمانتیک خلق کرده که حال و هوای شیرینی به فیلم بخشیده است. از طرف دیگر روی وجوه بصری فیلم خود نیز به خوبی کار کرده و از رنگ و به ویژه نور برای خیالانگیزتر شدن فیلم خود سود جسته که میتوان آن را جزو نقاط قوت فیلم به حساب آورد. همان نکتهای که تماشای «رمانتیسم عماد و طوبا» را دلپذیرتر کرده و آن را به ذات سینما نزدیک میکند.
انتخاب بازیگر در کمدی رمانتیکها از اهمیت فوق العادهای برخوردار بوده و تنها اندک لغزشی میتواند کلیت کار را به خطر بیندازد. آن هم فیلمهایی از جنس «رمانتیسم عماد و طوبا» که با تکیه بر دو شخصیت اصلی خود پیش رفته و کاملا متکی به بازیگران خود است. صباغزاده نقشهای اصلی فیلم خود را به دو بازیگری سپرده که تا زمان تولید فیلم تجربه سینمایی زیادی نداشته و بیشتر در قاب کوچک تلویزیون حضور داشتهاند. با این حال، شیمی رابطه عماد و طوبا با تکیه بر بازی خوب این دو قابل قبول از کار درآمده است. زندهیاد حسام محمودی به شخصیت عماد باورپذیری خوبی بخشیده و تماشاگر را به سمت خود میکشاند. در طرف دیگر، الناز حبیبی در نقش طوبا قرار دارد که به خوبی از فیزیک و میمیک چهرهاش برای جان بخشیدن به نقش بهره گرفته و بازی درخشانی را ارایه کرده است. تا جایی که برای نخستینبار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر شده است. البته نمیتوان از گروه بازیگران «رمانتیسم عماد و طوبا» گفت و از کنار زندهیاد علی انصاریان عبور کرد. بازیگری که در نقشی مکمل خوش درخشیده و آخرین فیلم سینماییاش، نوید حضور بازیگری توانا در عرصه سینمای ایران را میداد.
«رمانتیسم عماد و طوبا» از آن دسته فیلمهایی است که قابلیت ارتباط با طیفهای مختلف سنی به خصوص زوجهای جوان را داشته و لحظات شیرینی را برای مخاطبان خود رقم میزند.»
منبع: خبرگزاری مهر